0

הסיורים האורבנים כובשים את חיפה בפסח

הסיורים העירוניים הינם להיט שכבש מזמן את בירות העולם ואת עריי התיירות האורבנית. מברוקלין ועד אמסטרדם, מפריז ועד קופנהגן, תיירים נוהרים ללמוד על המוזיאון האנושי הפרוש בפני כל מי שמהלך על מדרכות העיר. אפשר להרגיש ממש את הדופק העירוני, וליהנות מאמנות ואמירות חברתיות שהן היום-יום של דיירי השכונות.
חיפה היא העיר היחידה בישראל שיש בה שילוב של מפרץ ונמל, הר ירוק, ורב־תרבותיות עשירה. למעשה מרקם החיים בחיפה הוא מהייחודיים בעולם, ומתקיימים בה חיים של שיתוף וסבלנות, המהווים מודל להתפעלות וחיקוי. שכונותיה של העיר נבנו על שלוחות ההר או בסתר הוואדיות, וזה המעניק לה את הקסם האורבני המושך אליה אמנים, צעירים ופעילים חברתיים. אם לכל עיר ישנה אישיות, זו של חיפה מאפשרת לא רק למתגוררים בה ליהנות מהחוויה, אלא גם לאורחים המגיעים אליה ליום או יומיים.

סיור בשוק הפשפשים המתחדש בחיפה.

שכונת ואדי סאליב, המפורסמת בעיקר בשל האירועים ההיסטוריים שהפכו אותה לחלוצת המהפכה החברתית בישראל.לאורך השנים הפכו הבתים העתיקים לכר מחקר פורה עבור אמנים ואדריכלים, אולי משום הסודות שעדיין נחבאים בין הבתים הנטושים והסמטאות החשוכות.
שיקום השכונה כיום הינו פלא ארכיטקטוני שנעשה במודל שימור ייחודי גם בקנה מידה עולמי, משם אפשר לסייר בליווי מדריך אל שוק הפשפשים הוותיק, שם תוכלו להתוודע לשוק הפשפשים האותנטי בישראל ולגלות חנויות ייחודיות המוכרות ליודעי דבר.

שכונת ואדי ניסנס הינה שכונה מעורבת, אשר רוב תושביה הוותיקים הינם ערבים נוצרים. הם פתחו את סמטאות השכונה לאומנים המשלבים את היצירות שלהם בין הבתים העתיקים, ובינם ניתן למצוא גם שכיות חמדה קולינריות, שווקים ססגוניים, כנסיות קטנות ואפילו בתי עסק לקליית קפה או תבלינים. אגב, זו פתיחה נהדרת לסיורים הקולינריים הנערכים דרך קבע בשווקים ובמטבחים המפורסמים של חיפה.

סיור טעימות בלב השוק בהנחית השפית ורד פרן

סיור פנורמי, חוויה צילומית ותצפיות עוצרות נשימה.

הסיורים האורבניים פותחים בפנינו מרקם עמוק ומורכב בו נפגשות אומניות הרחוב עם המוסיקה, האופנה והדופק האורבני של עיר נמל מעורבת. חלק מהסיורים אף הותאמו לילדים והם מציעים דרך משעשעת להתוודע את המקום וההיסטוריה, כמו הסיור המומחז "בעקבות האוצר האבוד" מחזה אינטראקטיבי עם שלל דמויות לכל המשפחה,  שחי ונושם בחיפה. המחזה כולל הפעלות לילדים, עובדות היסטוריות על העיר ושוזר את העלילה לתוך האתרים בהם מבקרים.
לסיכום , שמחנו לגלות מגוון רחב כל כך של סיורים ושמחנו לדעת שפסח הזה הם יתקיימו בקצב מסחרר, כזה שיאפשר להפוך אותם לחלק בלתי נפרד מחופשת חול המועד. נרשמנו!

סיורים מומחזים לילדים, חוויה לכל המשפחה בלב העיר.