0

מבט מקרוב על החברה החרדית

האם שמעתם פעם על הפגנת חרדים בחיפה? הסיבה שלא שמעתם על כזו מעולם היא מפני שהקהילות החרדיות בחיפה הן מהוותיקות ביותר בעיר, ומרקם החיים הייחודי של חיפה – כמו אל מול כל הדתות והעדות החיות בה – הוא מופת לקיום משותף.

השלט בכניסה לרמת ויז'ניץ בחיפה

לא רבים יודעים זאת, אך כמה מהקהילות החרדיות בעיר הן מהוותיקות ביותר בה וראשיה היו ממקימיה. באורח פלא, ישראלים רבים אשר בקיאים בהיסטוריה של אירופה הקלאסית, אינם יודעים כלל מה ההבדל בין חסידים לליטאים או בין אנשיה של קהילת גור ובין חסידי חב"ד החיים בתוכנו.

אנו מציעים לכם סיור מרתק אל תוככי החברה החרדית בחיפה, לסייר בשכונות הייחודיות, לפגוש את הציבור החשוב ולהכיר את אורח חייו. ימי חול המועד הם הזדמנות מצוינת לשאול את השאלות ולקבל תשובות לסוגיות מרתקותכגון: מדוע יש לרכוש מכשיר סלולרי חדש בפסח, ומה הוא טלפון כשר? כיצד יש לנהוג למשל עם החמץ שדבק לזקן, וכיצד נוהגים החרדים בסוגיות שונות ומורכבות.

לאורך כל ימי החג תמצאו אווירה חגיגית ומיוחדת בשכונות החרדיות של העיר, כגון שכונת רמת ויז'ניץ הוותיקה מאוד. נוכל לפגוש את אנשי החברה החרדית וללמוד גם על הזרמים השונים בתוכה, על השקפת עולמם, ועל דרכם להשתלב בחיי היום-יום בעיר חיפה, אשר חרטה על דגלה חופש דת ואמונה לכל בניה. במהלך הסיור נקיים ביקור מרתק בבית משפחה חרדית מחסידות סערט ויז'ניץ, נכיר מעט מהמנהגים ונתקרב אל אחד הציבוריים המשמעותיים ביותר בקיום הישראלי של כולנו.

סיור מודרך בשכונה החרדית, חוויה מרתקת.

 

חיפה התברכה בנופים היפים ביותר בישראל, ועליהם אפשר ללמוד בקלות מכל נסיעה על הכרמל. עם זאת, חיפה גאה במיוחד בנוף האנושי שלה, המהווה דוגמא ומודל עולמי של סבלנות וחיבה.
מטבע הדברים, אל הסיור הזה נגיע בלבוש צנוע, וזאת על מנת לכבד את אופייה של הקהילה החשובה. אתם מוזמנים לשאול כל שאלה ולגלות כי בחיפה, כמו בחיפה, אפשר לחיות אחרת.

קבוצת מטיילים בסיור של עמותת התיירות חיפה, מאפשר חוויה בלתי אמצעית מרתקת.