0

שוק הפשפשים

על חייה של כל עיר בעולם ניתן ללמוד מביקור בשווקים שלה. כל טייל ישלב בביקור שלו סיור בשווקים הצבעוניים והססגוניים, וייהנה מהאווירה הססגונית השמורה למקומות האותנטיים האלה.

בשנים האחרונות ישראל התברכה ברשתות ענק של קניונים ממוזגים והשווקים האמתיים נעלמים בהדרגה מהנוף. חיפה גאה על שוק הפשפשים שלה, אשר הינו היחידי בישראל השומר על אופיו האמתי וטרם הפך למרכז תיירותי. זו העת לבקר בו.

 ד"ר עפר שוורצגלס קבע לפני כמה שנים את ביתו ממש בסמוך לשוק הפשפשים, והוא ישמח להדריך אתכם בין הסמטאות, החנויות ודוכני השוק. השוק מציע למבקר בו חוויה מיוחדת ונדירה המשלבת היסטוריה עירונית, ארכיטקטורה יוצאת דופן, וכמובן – קניות.

 וכשאנו אומרים קניות, אנחנו לא מתכוונים לחוויה הרגילה שאנט נוהגים לכנות "שופינג". אנחנו שמחים לגלות תמיד את הפרצופים הנדהמים של המשתתפים, כשהם נחשפים למחירים ה"שפויים" בהם נמכרים הפרטים בשוק, ואת ההתגודדויות הנרגשות סביב שכיות החמדה המחזירות אותנו במנהרת הזמן אל ילדותנו האבודה, או אל עולם ישן וטוב שכבר שכחנו ממנו.

ד"ר שוורצגלס הוא ידען גדול ונלהב, אשר יוביל אתכם למקומות שהם עדיין סוד ונחשבים ליודעי דבר בלבד. במחסנים אחוריים ונסתרים תוכלו לגלות מציאות נפלאות של וינטג', הזדמנות לפריטים נדירים ב"יד שנייה" ואפילו עתיקות נדירות מהארץ והעולם. וכל זאת כמובן, לכול טעם ולכל כיס.

אבל שוק הפשפשים הוא לא רק הזדמנות לצלול אל עולם שכבר שכחנו, או להתלהב ממיקסר ידני או כורסת סבתא סנטימנטלית. סמטאות השוק יזמנו לכם גם מפגשים אנושיים עם דמויות צבעוניות וססגוניות.

מומלץ כי כל אחד יגיע עם מכשיר סלולרי משלו. אנו ערים לכך כי קשה מאוד להישאר בקבוצה, ולא פעם כמה מהמטיילים "איבדו את עצמם" באחת החנויות כשהם מהופנטים מול השפע. כמובן שאחר כך, כשאתם מכירים כבר את ההיצע, תוכלו לחזור ולסייר בשוק הפשפשים של חיפה בעצמכם, כשאתם מנוסים ויודעים בדיוק היכן כדאי ללכת לאיבוד.